Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-12, 15:11
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Gamoto! Vad dyrt allt i grekland har blivit....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Menar du att man inte kan diskutera prisökningen i Grekland utan att gnälla om att det var bättre förr?
Naturligtvis menar jag inte det. Allt kan och ska diskuteras. Däremot har jag uppfattningen att hur mycket vi än diskuterar här i forumet så kommer det inte att påverka utvecklingen i Grekland överhuvudtaget. Bland annat därför tycker jag också att det skulle vara bortkastad energi om jag irriterade mig över prisökningar och andra förändringar där.

Citat:
Finns nån anledning att polarisera på det viset när det finns en hel gråzon med saklig diskussion mellan extremerna? (...) Prisutvecklingen är EN del av semestrandet i Grekland som inte borde vara svårare att prata om än nåt annat.
Polarieringen börjar ofta när någon gnäller över att allt blivit dyrt och sämre - men det är ju bara en i raden av frågor som det är "svårt" att prata om i ett forum som detta. Om något är konstigt så är det väl att det överhuvudtaget är svårt att prata om frågor.. fast om man tänker efter så är det ju egentligen inte något specifikt för forumdiskussioner..

Däremot har jag aldrig någonsin märkt att det skulle vara tabu att prata om prisökningar i Sverige - tvärtom är det ju ett av de vanligaste samtalsämnena även här i landet.

Slutligen så håller jag helt med PO - vad gör det att vi blir "lurade" ? Det ingår i bra service att man bemöter människor vänligt och generöst. Det är ju då de (läs vi) så gärna öppnar sig (oss) själva, dvs den stora plånboken som de (vi) går omkring och är. Så har grekerna säkerligen alltid sett på oss, det är förmodligen bara för att priserna har gått upp där nu som vi har börjat inse det. Men VAD GÖR DET? Vi betalar ju för det vi vill ha!
Svara med citat