Jeg har ikke noen erfaring med Vardes og Sunflower. Men jeg har bodd mange andre steder i Amopi: Aegean Village, Argo, Lakki beach, Votsalakia og Sophia hotel. Av disse så er det vel bare Lakki beach og Aegean som kan tilby kjøkken. De andre er hotellrom, men med kjøleskap, og alle har balkong.
Aegean Village er et Apollo-hotell, så jeg er ikke sikker på om du kan bestille rom utenom. Men det går jo an å forsøke. Det er et veldig vakkert hotell, med flott utsikt over Amopi-bukten. Parkering er ikke noe problem. Aegean er nok et av de hotellene som har høyest standard.
Argo trivdes jeg egentlig ikke noe spesielt godt på. Men det ligger sentralt til i Amopi.
Lakki beach ligger rett ved Aegean Village, og man kan bruke Aegeans svømmebasseng. Jeg er veldig glad i dette stedet. Sofia Skordara, som driver stedet sammen med mannen og datteren sin, gjør alt de kan for at du skal trives, ordentlig gresk gjestfrihet. De står som regel på trappa og venter på deg når du ankommer, og byr på nybakt kake. Endel av dette hotellet er leid bort til Apollo, men jeg har flere ganger ringt og bestilt rom direkte. Rommene er forholdsvis enkle, men de har også noen leiligheter, og de er veldig fine! Lakki ligger litt oppe i Amopi, et lite stykke å gå til stranden, men absolutt ikke avskrekkende!
Tlf.nr. til Lakki beach er +302245081015 (spør etter Sofia)
Votsalakia er et ganske nybygd hotell, midt i Amopi, rett ved stranden. Tror heller ikke de har kjøkken, men de har stort sett alt det andre du ønsker deg. På Votsalakia finner du dessuten Trust rent-a-car, her pleier vi alltid å leie bil, veldig god service og gode priser.
Tlf.nr. til Votsalakia er +302245081004.
Sophia hotell ligger nær den store sandstranden, nede i Amopi. Jeg er veldig glad i dette stedet også, Mike og Nelly, som driver det, er veldig vennlige mennesker. Ikke kjøkken her heller, men det andre du ønsker deg (hmmm. kanskje ikke tv...). Basseng er det også. God plass til bilen din. Veldig nær alt i Amopi.
Tlf.nr. til Sophia: +302245081078
Et annet sted som jeg gjerne vil anbefale, er Four Seasons, som ligger litt høyt oppe i Amopi (litt ovenfor Lakki). Jeg har ikke bodd her, men jeg har vært veldig mye i restauranten deres, som er min absolutte favoritt på hele Karpathos. Det er en veldig hyggelig familie som driver dette stedet, de har også et minimarked. Jeg tror det er kjøkken i leilighetene deres. Det er et lite stykke å gå til stranda, men det er et fint sted!
Tlf.nr. til Four Seasons: +302245081116 (dersom du ringer, så spør om å få snakke med George Diakos, og si at du har fått tips om dette stedet fra Margrethe!

)
Dette var noen tips, bare spør mer, jeg hjelper gjerne til!
Hilsen Margrethe