Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-22, 17:16
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Var skall man bo??

Hej igen!

Jag känner mig väldigt obeslutsam i denna fråga...

Hade ju nästan bestämt mig för Amopi men...kom på mig själv att en ort som jag längtar efter och trivs i är ju Faros på Sifnos(Eva L. var du tvungen att påminna mig eller kanske var det tur att du gjorde det), nu blir det ju inte Sifnos utan Karpathos men jag tror faktiskt inte jag behöver någon direkt närhet till någon stad.

Har läst många gamla och nya inlägg om Karpathos och inser allt mer att det jag vill ha är lugn och ro, vacker natur och tystnad. Övrigt vill jag ha ett fint boende, gärna nära en fin sandstrand och gärna utan en massa hotellkomplex.
Till stan kan man åka någon eller några kvällar men när jag läser om inkastare och barer i Pigadia så känns det som att jag inte behöver dit så ofta...

Har tittat på två andra orter på Karpathos, nämligen Arkasa och Finiki.
Vill gärna ha lite åsikter om dessa två orter...
Stranden St.Nicholas ser väldigt fin ut och precis vid den ligger ett pensionat som heter Glaros, någon som bott där kanske??

Har ju tidigare fått tips angående Kyra Panagia också, men jag vet inte riktigt..har ju bara sett bilder men det verkar så väldigt brant i området, lite ravinkänsla.

Hoppas ni orkar med mig lite till

Mvh. Stina, som googlar och googlar och googlar så att ögonen går i kors
Svara med citat