Orkar dina ögon fler bilder?
Det här är Agios Nikolaos, gångavstånd från Arkassa:
En långgrund sandstrand, populär bland greker, ofta går det vågor här till skillnad från när jag tog bilden.
Ag Nik är vänstersidan av en udde, på högersidan finns en stenstrand, har dock aldrig varit nere där så jag vågar inte säga nåt om kvalitén.
Det finns gott om boenden i Arkassaområdet, populärt bland tyskar. Jag vågar dock inget säga om "själen" där, jag har inte varit där tillräckligt för att få en uppfattning om den. Men FEL har det iaf inte känts.
Lite längre norrut Finiki som är ett pyttelitet fiskeläge. Här ser du nästan allt i byn:
Stranden är det du ser till höger på sista bilden. Ingen superstrand men badbar.
Finiki är urgulligt! Friden själv. Hur det är att bo där - ensam - vågar jag dock inte ha nån uppfattning om. Jag gillar ju stöket i Pigadia
Utan att ha varit i Faros på Sifnos: jag tror att Lefkos ligger närmare Faroskänslan än Ammopi gör. Såpass mycket har jag hört, läst och sett av Faros. Men både Lefkos och Ammopi är mer utbyggt och mer busy än Faros. Finns det grekiskt vardagsliv och bykänsla i Faros? Lefkos och Ammopi är badorter snarare än byar med vardagsstök.