Hei Stina
Jeg er ingen ekspert på Karpathos, har bare vært der en gang.. vi (jeg og barna) bodde både i Lefkos og Pigadia. Alle tre foretrakk Lefkos, men dette er en smaksak og vanskelig å gi råd om. Lefkos er, som har blitt nevnt) et badested med et par håndfulle apartements og 5-6 tavernaer, to supersmå supermarkeder og en liten kiosk.
Ingen helårsboliger for grekere så ingen gresk hverdagsatmosfære om du er ute etter det.
Det du bør ha i bakhodet før valget er :
at det ikke går buss på søndager, og bare en til to ganger om dagen ellers i uken. Tar du buss inn til Pigadia om ettermiddagen må du ta taxi tilbake (som også i Amopi , 10 min) men det koster nærmere 40 Euro og tar ca. 45-60 min om jeg ikke husker feil.
Når jeg var der i fjor fantes det ingen bensinstasjon der, tror man måtte helt til Pigadia for å fylle bensin. (rett meg noen, om jeg tar feil)
Vi bodde hos Vasillis på Golden sand, rett ved stranden. stortrivdes der, men er du var for lyder så hørtes bølgene veldig godt. Jeg plagdes litt med det, mens andre gjerne sovner til dønninger...

Maten der var kjempegod og rimelig ( de drev restaurant) og vertskapet hyggelig.
Sola kom ikke på stranden v. "hotellet"før i 10 tiden, jeg våknet ofte tidlig og tok med meg kaffekoppen og en bok og satte litt utmed pynten i en sandyne der..., såå stille...nå lengter jeg tilbake
Tror nok du vil ha samme mulighetene for stillhet i Amopi også, nå når det ikke er høysesong. Og derifra er det lettere og rimligere å ta seg frem og tilbake til Pigadia om det er et ønske...
Altså ikke så lett å gi råd..
Sender deg noen bilder som er tatt over Lefkos fra berget ovenfor stranden og "hotellene" , og et fra verandaen "våres" ,på mailen din, da jeg ikke klarer å sende fra photbuchet.com (tror jeg må opprette en emailadr. hos yahoo el hotmail og det gidder jeg ikke)
Hadde det vært meg som hadde vært så i tvil så hadde jeg leid meg bil på flyplassen, el. bedt dem levere en bil der. Reist til Lefkos og bodd der så lenge jeg orket stillheten og så resit til Amopi el. Pigadia. (jeg ville ikke ha bodd i Pigadia..he-he

) Du kan leie bil i minst 2 dager for det du må betale i taxi frem og tilbake til Lefkos.
God tur og lykke til med valget.
Ia