Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Det är en enorm skillnad. Då var det tusentals turister som blivit av med allt utom kläderna på kroppen.
Peter
|
Men hade inte de turisterna åkt dit frivilligt och borde vara medvetna om vad de gav sig inpå,enligt ditt resonemang.

(det är inte vad jag tycker)
Svenska ambassaden vill att vi svenskar som bor här i Grekland skall tala om var vi bor "i händelse av kris-och katrastrofsituationer"(sa de på konsulatet i Patras). Idag undrar jag varför eftersom ingen hört av sig och kollat hur läget är.
Nu är jag själv lyckligt lottad som klarat mig bra. Men tyvärr gäller det inte för alla svenskar som bor eller har sommarhus här. Jag ser det som så att Sverige är ett EU-land som i krissituationer
skall hjälpa andra EU-länder och deras medborgare, i den här katastrofen grekerna.
Idag såg jag på nära håll helikoptrarnas arbete. Jag förstår att de har ett rätt "hopplöst" arbete. De gick ner över havet i Kalamata och fyllde sin korg med vatten. Därefter flög de sakta sakta (för att inte tappa allt vatten)till bergen och bränder.
Men annars såg det rätt bra ut i området i södra Messinias och inga rökpelare såg jag.