Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-22, 09:00
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: båtluff med barn 2008

Angående boka resa så skulle jag inte boka än...
De billigaste billjetterna brukar finnas nån gång i november - februari.
Om ni har tre veckor på er kan ni luffa från Aten till Santorini eller vice versa. Då spar ni lite tid på båtresor.

En bra "barnö" på vägen vägen är kanske Naxos. Vi var där i somras och det var hur mysigt som helst. Bra stränder och den i stan är riktigt långgrund. Men det är däremot finare sand och klarare vatten utanför stan vid t.e.x. Agia Anna eller Agios Prokopios.

Vi valde Agia Anna och det blev perfekt. Bodde på hotell Plaza, men de har bara dubbelrum vad jag vet... Restauranger behöver ni inte oroa er för om ni bor utanför stan. Det finns massor med mysiga tavenor längs med stranden.

Vi hyrde bil i två dagar och vi hann med det mesta. Det finns massor av mysiga små (och stora) byar. Det finns även fina stränder längre söder ut på väst kusten, som inte besöks av så många turister. Busen går däremot bara till Plaka. Så ska man längre söder ut får man ta bil/moppe.

En annan ö som också har bra stränder är Kouffonissi, men där har jag aldrig varit. Ligger nära Naxos. Två/tre timmar tror jag det tar med Express Skopelitis. Men det finns kanske snabbare altenativ, beroende på när i juni ni åker.

Vi var 2 pers. och gjorde i snitt av med 1100/dag i en vecka. Men man kan lätt resa med en "bättre" budgett, vi shoppade bara lite för mycket...

Fråga gärna om du undrar något annat!

Senast redigerad av Siri A den 2007-09-22 klockan 09:05. Anledning: kollade gtp.
Svara med citat