Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-30, 03:54
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Kykladerna

Alltså, den där överflödiga informationen om slangen behövde jag ju inte... Fast jag badar ju inte så mycket numera så det spelar väl ingen större roll egentligen... Och hur är det i Egiali med byarna ovanför då...? Det är ju samma typ av vik...

Men jag har tänkt på en sak angående sommar/vinter Tavernor. De som är öppna på vintern måste ju vara de man ser som har utrymme och bord "inne" även på sommaren! Det brukar vara lätt att se avgränsningen.

De flesta har ju bara bord ute och jag tror inte att Greker sitter ute och äter i Januari, Februari... Finns det inte bord inne är det nog en Taverna som enbart är öppen under turistsässongen. Fast den kan ju servera fantastisk mat under den tiden!

Men har Tavernan bord inomhus tror jag att det kan vara ett tecken på att den Tavernan har god mat. Annars kan den inte ha öppet på vintern. När Grekerna själva går ut och äter. När de slipper oss krävande turister...

Någon gång skulle jag vilja tillbringa ett par veckor i Jan, Feb på någon liten ö. Varför inte Amorgos? Bara för att försöka få en uppfattning om hur livet är där när det blåser och är kallt och fuktigt.

Lunginflamation hade varit ett billigt pris att betala för upplevelsen...

Peter
Svara med citat