Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jag vet inte riktigt vad du menar, men vad jag menar är att Apollo står för texterna på sin sajt/i sin katalog oavsett vem de betalat för att skriva dem. Och research är nåt annat än plagiat - det är mest det jag funderat över. Inte över vem som skriver texterna.
|
Möjligt så, jag vill/kan/bör inte svara på det. Dock vet jag med säkerhet att det inte är personalen på plats som skriver texterna, ej heller försäljarna bakom disk på de olika resebyråerna. Med till visshet gränsande sannolikhet skrivs texterna i katalogerna av... en inhyrd "journalist".
Research är, såvitt jag kunnat utröna, mer eller mindre ett utdöende sätt att djupgranska nu för tiden. Det tycks bara de återstående riktiga journalisterna, dvs reportrarna på exempelvis Dagens Eko, ägna sig åt...
Att hyra en så kallad "journalist" och/eller "reseexpert" för att mer eller mindra plagiera Jannes texter här på Kalimera vittnar ju närmast om att research och källforskning tycks vara förlegat i vissa kretsar av mer eller mindre analfabetiska "reportrar". Gå bara in på avigsidan.com och se vad dagens "journalister" kan åstadkomma. De vet inte skillnad på "själ" och "skäl", eller "bredden" och "brädden"... Vart tog alla hederliga, gamla sättare vägen...? De var åtminstone läskunniga och kunde förhindra sådan dynga...
I all välmening,
R