Citat:
Ursprungligen postat av liselotti
. Till Kefalonia har jag ingen lust att återvända. Kan inte säga varför, bara en känsla.
|
Ja, ofta är det ju så, att det inte är platsen i sig som gör att man trivs utan omständigheterna eller känslan man har när man är där. Att återvända till en plats kan därför ibland vara en besvikelse - det är inte som man mindes.
Det är Kokkari vi funderat på när det gäller Samos. Blåsigt och bra för windsurfing har jag hört. Alltför blåsigt? Problem att bada i havet? Vi bodde i Votsolakia i somras. Det var ungefär som vi förväntat, men vi vill inte bo där igen.
Kefalonia ser vackrare ut än Samos på de bilder jag sett. Mer sandstränder? Är Kefalonia mer turistifierat än Samos? (Svårt att definiera vad jag menar med det, eftersom turism är vad öarna lever av... Men jag uppfattade Samos, förutom Pytagorion, som lugnt, nästan lite sömnigt vilket vi uppskattar, inte proppat med folk, vänligt men inte översvallande utan avslappnat.
Jag vill se mer av Samos - Vathy besökte vi aldrig, inte Kokkari, inte...den där vägen på västra sidan till byn som ska ha den vackraste vägen i övärlden. Och jag skulle gärna besöka klapperstensstranden i Balos (det var så jag trodde en klapperstensstrand såg ut!) en gång till, bada där och stanna för äta lunch eller middag.
Aina som funderar vidare... och tänker på varm sol efter att ha cyklat till jobbet i totaldimma