Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-07, 15:21
Zozo Zozo är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Acepteras provisoriskt pass?!

Citat:
Ursprungligen postat av Evelina
Min resekamrat gick idag för att fixa nytt pass. Det visade sig att det tar 57 arbetsdagar att göra detta passet. Med lite snabb uträkning så åker vi tydligen om ca 40 arbetsdagar. Hon hinner alltså inte få det. Vi som trodde vi var ute i god tid. Det är ju inte förrän i September! Men tydligen inte...

Panik!

Provisoriskt pass?

Saxat ur polisen.se

" Ett provisoriskt pass är ett pass som utfärdas tillfälligt och som gäller för en specifik resa.
Om du hastigt måste resa och saknar gällande ordinarie pass kan du få ett provisoriskt pass som då gäller för den aktuella resan. Avgiften är samma som för vanligt pass, 270 kronor. Ta med två fotografier och legitimation.

Observera att du måste veta hur länge passet ska vara giltigt och om landet du ska besöka godtar svenskt provisoriskt pass. Uppgifter får du lättast genom att kontakta respektive ambassad eller resebyrå. "

Okej, frågan då... Godtar Grekland svenskt provisorikst pass?

Hoppas på snabb hjälp.

Japp .. det gör de ... men om du till exempel ska åka till Albanien eller till nåt annat land som inte är med i Shengen tror jag det heter så kan du inte för de accepterar inte sånt pass ..
jag har en kompis som åkte med ett sånt pass förra året till Grekland och det gick bra .. men han fick inte åka till Albanien ..
Svara med citat