Visa ett inlägg
  #29  
Gammal 2005-07-08, 23:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Preveza och sen?

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Jag skulle vilja dela veckan mellan Parga och Paxos. Parga behöver väl ingen draghjälp men Paxos är av någon anledning ännu inte så känd men otroligt läcker, både stad och ö är riktigt mysiga. Jag har bara varit där ett par timmar men skall garanterat återvända.
Jo där verkar det fint. Har tittat på Paxos en gång förut när jag valde mellan öar.
Men då skulle man i så fall helst åka till Igo och ta båten därifrån till Paxos? För om man åker med en utflyktsbåt från Parga kan man väl inte stanna några dagar?


Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Campingen vi tittade på har ett bra läge med kortare promenadavstånd till strandpromenaden. Promenera kan man göra både till Lichnos stranden(genom vackra olivlundar endast sista biten på asfalterad väg) som ligger några km utanför staden. Till Valtos stranden är det ännu kortare promenadväg och till båda stränderna går det badbåtar. Till stadsstranden Krioneri där Epiros simmat med "hajar" eller andra fula fiskar är det riktigt nära.

Sarakiniko stranden ligger ca 1 mil bort och även dit går det badbåt. Campingområdet såg trevligt ut så det är säkert helt ok. Många turister kommer med husbil och stora fina tält.
Tack Eva för värdefull info, särskilt om stränderna. Campingen är nog inget för oss trots allt.


Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Vad sägs om Kefalonia? Det går båtar varje dag från Nidri och Vasiliki på Lefkas till Fiskardo på Kefalonia. Där hittar ni bra snorkling och bra vandringsmöjligheter - och helt underbart turkost vatten, som här i närheten av Myrtos...
Det ser helt underbart ut!! Hur lång tid kan den båten tänkas ta? Och ska man bo i Fiskardo i så fall tycker du?
Svara med citat