Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-30, 15:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boende skiathos,familjevänligt med utsikt

Det är ca 20 minuters, kanske lite mer, promenad mellan början av Megalo Ammos och hamnpromenaden i stan. Längre bort än så bör man nog inte bo om man vill kunna gå till och från staden på kvällarna och har barn som ska gå själva. Däremot finns det en hel del ställen att bo i den delen av staden som ligger mot stranden och då är man ju ganska mittemellan.
Stranden är lång, vi badade inte där utan tittade bara på den, men jag fick intrycket att den är bättre ju längre från staden man kommer.

Achladias brukar räknas som den första riktigt fina stranden och sedan blir de bättre och bättre ju länger västerut man kommer. Stränderna på norra kusten är betydligt mindre besökta än de på södra.

Det går taxibåt mellan staden och Achladies, Tzaneria och någon mer strand, minns inte just nu vilken eller vilka. De såg ut att gå rätt ofta på dagtid, men jag kollade inte det tyvärr. Det finns också utflyktsbåtar med härliga stopp, bland annat runt ön.

När ska ni åka? För mig skulle det vara avgörande för om jag valde Skiathos. Det är VÄLDIGT MYCKET folk där under högsäsong, så om det är då ni ska åka måste ni vara beredda på det. I lågsäsong är det gott om plats även på de populäraste stränderna och man kan lätt hitta så gott som folktomma stränder, i alla fall om man inte har något emot att gå en bit.
Svara med citat