Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2007-12-02, 21:34
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Svår fråga. Jag tycker mycket om båda öarna. Varför inte ta båda?
------
Vackert att titta på:
Det får du nog precisera lite.
Ajdå. Det var faktiskt bara vackert hav, mäktiga berg och fin bebyggelse jag tänkte på

Men båda blir det inte, har bara 2 veckor och för mig är två öar samt flygplatsö tillräckligt då. Vill aldrig lämna för snabbt.

Tack för dina tips i övrigt, jag blev inte ett dugg klokare, snarare ännu mer kluven

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
O m du holder fast ved å velge kun en av dem, t r o r jeg kanskje Fourni er nærmest det du søker
Det var intressant, Kari. Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Lipsi däremot!!!!! En mycket udda ö med skräpigt hamnområde och konstiga innevånare... Varmt och kvavt, därtill risiga hotell/pensionat och
taffliga stränder.
Nu lutar det åt Lipsi! En ö som du beskriver på det sättet blir jag jättenyfiken på

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Glömde skriva vilken ö jag skulle valt: och det är Fourni, så klart.
Aha, där kom det! Tack! Men du gillar ju Lipsi också, ändå är det så självklart att jag ska välja Fourni?

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Hela byn genomsyras av värme och vänlighet. En återvändarö, absolut!!!!
Tack, härlig beskrivning! Du och jag brukar dessutom ofta uppfatta öar på samma sätt - så det var bra att veta

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Det var också min omedelbara tanke, Inkfish. Jag tror att Fourni är en ö för dig.
Alltså, när jag skrev tråden låg Lipsi främst i medvetandet. Men efter de här svaren så låter det som Fourni ändå. Marianne vet ju också väl vad jag brukar uppskatta...

Känns synd bara att inte klippa Lipsi när man ändå är på Leros... Fast Fourni låter nästan oemotståndligt.

Tack för bra svar, alla!
Svara med citat