Ämne: Ensamresenär
Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-14, 18:42
bebsan bebsan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Ensamresenär

Hej igen!
Nu har jag återvänt från Rhodos, och skall försöka tota ihop mina dagar därborta. Det började med att jag glömde mina utskrifter som jag skulle ha med mig från Kalimera, försökte att komma ihåg namnen på alla ställen jag skulle besöka, det var inte lätt kan jag säga. Men jag fick syn på Zum-Zum och och kände igen namnet, så där var jag och dinnerade ett antal gånger och blev serverad goda middagar av en mycket trevlig personal. Samt att jag var helt fascinerad av killen som pratade alla skandinaviska språk. Det tråkiga som blev var att jag fick problem med en framtand efter några dagar, med värk och feber så jag var tvungen att söka upp en tandläkare som helt sonika drog ut tanden (med mitt medgivande naturligtvis), så då blev jag plötsligt tandlös, och det var inte roligt, så det blev några dagar på hotellet men begav mig senare ut för att upptäcka staden. Kan nog påstå det att det finns nog inte en gata jag inte gått på, inte en butik jag inte varit inne på. Utekvällar var det inte att tänka på för min del, kände mig alldeles för tandlös för det. Men jag vill nog påstå att resan var givande trots det. Man rådde sin egen tid, solade så länge man orkade ,sov så länge man ville, läste alla medtagna böcker i lugn och ro, samt allt spring på cafeerna och ett evinnerligt kaffedrickande det var mysigt. Solen sken från en molnfri himmel vareviga dag, men hettan blev ju inte så påtaglig då det alltid fläktar från havet. Har nu varit hos City-akuten med min glugg, som satt dit något provisoriskt tills det att min ordinarie tandläkare återkommer från sin semester. Så på måndag är det arbetet som återigen gäller, tills nästa semester. Bebsan
Svara med citat