Citat:
Ursprungligen postat av Argyris
Men jag vet att Sterling har (hade) begränsningar om hur många passagerare / plan fick ha behov av assistans. Detta pga av den korta tiden på marken som kan innebära förseningar för flygbolaget, om det finns kvar vet ej.
|
När ett antal funktionshandikappade ska med ett och samma plan så krävs det en hel del personalresurser på flygplatsen. Oftast sätts de i främre delen av planet och får ofast bäras in sista biten. Därefter ska rullstolar packas ihop och placeras i bagageutrymmet. Sådant tar tid och därför är det säkert som du säger att där finns begränsningar i antalet passagerare som behöver denna hjälp. Minns inte själv hur många det var när jag jobbade på flygplatsen, men det tog tid och var tungt att bära.
Kollade precis Luftfartsverket och där finns lite info vad som gäller på svenska flytplatser
http://www.lfv.se/templates/LFV_AirFear____3880.aspx och det bör ju finnas liknande info på t ex flygplatsen i Atens hemsida.
TILLÄGG: Kollade just Atens hemsida och där finns bra info i pdf på engelska inkl karta över terminalen:
http://www.aia.gr/pages.asp?pageid=980&langid=2
//Zanét