Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-22, 10:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Problem med servern

Jag har inte märkt något fel, men tänkte berätta om vad som hände i ett annat forum förra söndagen.

Jag såg en ny tråd med en fråga som passade i forumet, öppnade tråden och den innehöll massor med stora bilder. Det tog en evighet att öppna tråden och under tiden stod min dator i övrigt helt still. Jag trodde den skulle hänga sig, men den orkade till slut öppna hela tråden så att jag kunde stänga den igen (vilket tog lika lång tid). En stund senare var forumet "stängt för underhåll".

Några dagar senare berättade admin detta: "...ett gäng som gillar att raida sajter; de gaddar ihop en massa fjortisar på Flashback och ger sig på en viss sajt - skriver in en massa skit i forumet. Jag hann nypa en sådan attack i söndags kväll, det reggades ca 60 medlemskonton och så östes det på med skit. Jag stängde forumet snabbt och det vart inte så mycket att rensa bort. Dom tröttnade på denna sajt och gav sig på en annan sajt, som fick ta emot över 2000 skitinlägg."

Om det varit någon sådant som hänt igår skulle du ju ha märkt det, men det finns nog anledning att vara på sin vakt mot detta "nöje".
Svara med citat