Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-03, 17:00
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Santorini eller Athen (eller annat) o är Santorini inget bra?

Citat:
Ursprungligen postat av Paddington Visa inlägg
Är det bäst (?) att utgå från Athen eller från en annan ö (typ Santorini)? Eller kan man om man ska öluffa i Klykladerna (typ Naxos åtminstone) välja nån charterort att utgå ifrån typ Kreta etc (de vanligaste alltså?)
Santorini er antakelig det enkleste; båtturen Santorini–Naxos, f.eks., er betydelig kortere enn Pireus–Naxos. Men å begynne i Aten går også helt fint, og som andre har nevnt her på forumet, finnes det båter fra Rafina som bruke relativt kort tid ut til diverse Kyklader. For mange vil flyprisene være avgjørende, og da vinner vel ofte Aten.

Hvis dere velger Aten, er det verdt å tenke på å ta fly i stedet for båt videre; det går jo ikke fly til alle øyer, men f.eks. til Naxos og Milos går det, og er man tidlig ute, trenger det ikke å bli så dyrt.

Selv liker jeg Santorini veldig godt. Det bør nevnes at jeg aldri har vært der i verste høysesong, men jeg syns det er lite som slår å sitte på en verande i Ia og se ned i kalderaen. Ia er mitt favorittsted på øya, og jeg har aldri følt meg spesielt tiltrukket de typiske badestedene på østsida.

Hilsen Alruts
Svara med citat