Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-05, 11:28
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Buss flygplatsen-Aten?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Hemsidan för tåget får jag bara fram på grekiska och blir inte riktigt klok på om förbindelsen flygplatsen-Pireus fungerar. Någon som har provat den?
Vi åkte Suburban Rail mellan Elefthérios Venizélos och Piraeus den 26e juni 2007. 45 grader i luften och tåget hade nog stått 1 timme, så vår förväntan om ett skönt ac-utrymme kom på skam!
Det var nog 55 på tåget ...
Barnen tyckte det var lite varmt, och vi hade inte så mycket vatten kvar tyvärr, och hann inte köpa innan det gick

Tåget går ju på andra sidan hotellet (precis som metron), tog runt 70 minuter om jag inte minns fel, men har inte en aning om vad det kostade... Vi köpte i alla fall biljetter i det runda huset ovanför spåren.
Tåget går direkt (men via utkanten av Athen om jag hängde med i rutten någotsånär) och kommer in strax bredvid metrostationen i Piraeus.
Funkade jättebra!

Vi fick ta en natt i Piraeus innan båten gick dagen efter, men skulle nog försöka hitta en avgång från Rafina eller Lavrio nästa gång vi flyger till Athen istället, då det inte är någon höjdare att bo i Piraeus. Kändes bara som en lång väntan. Med onödiga utgifter

/Sven, som nu bara har 143 dagar kvar till nästa runda i kykladerna. Denna gång med flygstol med Apollo till Santorini istället
Svara med citat