Hej! Maten på Sun Wing är säkert jättegod.... Jag har bott där två gånger, men jag rekommenderar i stället att besöka någon av alla de restauranger som finns i byn...
Snett över gatan från hotell-entrén finns det en som jag har besökt många gånger. Den heter Gabbiano och har två trevliga servitörer som heter Nikos och Stelios. De dansar alltid en dans till gästernas förtjusning kl 19.30 varje kväll..
Det finns även väldigt många fiskrestauranger längre neråt gatan mot hamnen till.. Utbudet är stort så sondera terrängen på dagtid och ha en trevlig middag på kvällen.
De flesta rummen (alla tror jag) är dessutom utrustade med ett minikök, så ett litet inköp på någon supermarket och middag i all enkelhet på hotellrummet är inte heller helt fel. Medtag kaffe om ni vill ha svenskt morgonkaffe, för sist jag var där fanns det kaffebryggare

Ha en trevlig resa (era lyckostar!)
Göran (som gråter av längtan till Makrigialos)
PS
Ni kan få många tips av mig, men vi kan börja så här.. Jag ska försöka vara duktig och logga in oftare

DS
Citat:
Ursprungligen postat av ps
Hej!
Vi tänkte beställa en resa med Ving till deras Sunwing hotell i Makrigialos. Jag vore mycket tacksam om att få lite synpunkter, har läst några inlägg med de är några år gamla nu, varför det vore intressant med lite mer aktuella.
Hur är maten på Sunwing?
Är det prisvärd att beställa frukosten, eller t.o.m. all inclusive?
Restaurangtips i byn?
Utflykter?
Andra bra tips?
Alla tips mottages tacksamt! Jag återkommer med en egen rapport efter resan!
|