2008-02-15, 23:14
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Trafik-o-regler
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Det rader en viss anarki i trafiken har pa Kalymnos, som manga besokare har erfarit....
|
Jag körde moppe för första gången i mitt liv på Kalymnos 1992... Tre dagar och jag överlevde... Nästa gång jag körde moppe var året därpå, det gick det med. Jag vet inte vad moppen kallas men det var en sån där som man kan springa igång.
Tredje gången i mitt liv var på Karpathos 2006. Det var ett större äventyr! Att hitta en moppe som inte var av vespamodell utan var så låg så att jag, med mina korta ben, kunde sätta foten/fötterna i backen utan att välta moppen i 45 grader var besvärligt. Men det gick! Och hur det gick sen... Sakta, kan jag säga! Det var inget drag alls i uppförsbackarna utan jag fick ibland hjälpa till genom att gå... ! På Kalymnos har jag varit så många gånger nu att jag inte "behöver" åka runt så mycket. I alla fall inte på moppe... Men jag håller med om att trafiken är - ja, något intensiv och man kan få sig en och annan funderare på hur det står till när hela familjer plus husdjur kommer farande...
/Eva
|