Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Han har nu lämnat in en reklamation till banken och det ska bli intressant att se vilket svar han får. Återkommer med info när vi vet mer besked.
//Zanét 
|
Hur har det gått? Har ni hört något än? Jag tycker detta är intressant eftersom Kalimera faktiskt även kan bli en konsumentkraft med möjlighet att påverka...
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
...men fick betala extra om man skulle skicka bagage, inte mycket (3 €), men ändå. Hur ska man kunna låta bli att skicka bagage när man inte får ta med några vätskor ombord. Ska man slänga necessären?
|
Det där är lite hårddraget Kyrie Kalimera...

Man får ha lite vätskor och krämer med sig. Ytterst få kan resa med endast 10 Kg packning. Det är väl bara Arne och Birgitta som klarar det!

Och hos vissa bolag är det 15 Kg som gäller!
Att ta betalt för bagaget är ju lågprisbolagens sätt att slippa höja biljettpriserna. Och det kan jag acceptera. Det rör sig normalt sätt om så små pengar. Det ger dessutom oss resenärer möjlighet att ta med 30 - 40 - 50 Kg om vi vill! Det är bara att betala. Och det är billigare än att betala för övervikt som man måste göra annars.
Det jag INTE accepterar är att Sterling tar 50 DKK eller motsvarande när man betalat med Visa eller annat kort. DET är regelvidrigt och ett "djävla sätt"... Ursäkta Franskan...
Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Maersk var ett sånt fint bolag innan Sterling köpte upp dom. Flera av Maersk linjer blev också betydligt dyrare efter Sterling tog över! Fast Sterling är väl rätt billiga ändå??
|
Jag gillade också Maersk och blev lite besviken när Sterling köpte dem. Och priserna från Kastrup har ökat rätt mycket tyvärr. Men samtidigt, som du säger, så är drygt 2000 SEK Kastrup - Athen tor fortfarande ett bra pris. Även om det var billigare med Maersk.
Men har vi tur så startar Ryan, EasyJet eller något annat lågprisbolag en linje denna sträcka. Det förvånar mig lite att inget av alla dessa lågprisbolag inte har sett potentialen på denna linje!
Peter