Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-01, 18:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Regelvidriga smygavgifter

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag personligen ser inget större problem med att man får ett visst grundpris på biljetten och sedan kompletterar med den service man vill ha. Då kan var och en välja nivå!

MEN! Att Sterling tar 50 DKK per väg för att man betalar med Visa eller annat kort protesterar jag däremot kraftigt emot.
Jag håller med. Själva väljer vi alltid att checka in väskor vilket vi också får betala för. Men min dotter som ofta reser till Tyskland med Ryan väljer att inte checka in bagage och kan därmed välja onlineincheckning som är kostnadsfri (Ryan tar ju betalt för själva incheckningen också).
Det viktiga är väl att det på ett tidigare stadium i bokningen borde framgå vilka ev avgifter som kommer att tillkomma, precis som sagts här tidigare. Men det är ju bara när man bokar första gången med dessa lågprisbolag som man blir förvånad över alla tillägg, sedan vet man om det. OCH... slutsumman blir ju oftast otroligt billig TROTS alla tillägg. Vi reste t ex till Sardinien med Ryanair för 600 kr per man t o r förra veckan. Detta var inklusive alla tillägg + visakortavgiften (som för övrigt är den avgift som även jag tycker är HELT oacceptabel).

Carina
Svara med citat