Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN
Ryan tar ju betalt för själva incheckningen också.
|
Den är riktigt fin! Man har beställt och betalat sin biljett och så måste man betala för att checka in...
Citat:
Ursprungligen postat av Yanna
...som jag köpt av Sterling till priset av 1864 kr inkl kortavgift och bagageavgift så slås jag av att samma resa med Apollo kostar 3748 kr... Vad ger Apollo mig mer för 1884 kr mer som inte Sterling ger mig?
|
Det bör i princip innebära att Apollo ger en högre vinst till sina ägare! MEN! Det skiljer kostnadsmässigt på resor till samma ställe pga att olika plan mm drar olika mycket bränsle osv. Skatter och flygplatsavgifter kan skilja osv. Men denna skillnad verkar orimlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Kirios
...Sterling som jag inte anser som seriösa längre.
|
Det må vara din åsikt. Jag anser dock att Sterling totalt sett är ett väldigt seriöst bolag. Även om jag protesterar kraftigt mot vissa av deras avgifter och delvis deras sätt att presentera sina tjänster.
Citat:
Billig och oseriös markanadsföring tycker jag inte hör resebranschen till.
|
Som jag skrivit så har det helt nyligen kommit nya krav på marknadsföringen av resor. Bl a just detta att resans HELA pris ska framgå tydligt redan från början. Men detta blir ju en djungel ändå eftersom vissa bolag tar betalt för bagage, incheckning osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
...vi fick betala 250 kr för ett samtal till deras kundtjänst som de uppmanande oss att ringa
|
Det där undrar jag om det ens är lagligt eftersom de bett er ringa! JAG hade kontaktat bolaget och krävt tillbaka kostnaden för telefonsamtalet.
Det finns ytterligare en sak jag vill påpeka. Det är ytterst få företag som drivs som välgörenhet! Avsikten med att driva ett företag är att de ska ge vinst till ägarna! De flygbolag som idag säljer billiga resor till Athen jobbar med så lite personal, och så låga kostnader som möjligt, för att hålla nere biljettpriset för att vara konkurrenskraftiga. Det medför tyvärr också då att man använder sig av div märkliga avgifter som drabbar oss som resenärer.
Jag har viss förståelse för en del, andra tycker jag är helt vansinniga. MEN. Alternativet är ju att flygbolagen lägger på kanske 3 - 400:- per Oneway! Då kostar inte bagaget något, vi får en enkel måltid på planet, det kostar inget att betala med kort osv...
Det skulle naturligtvis göra att det blev lättare att få överblick vad resan verkligen kostar, men är vi beredda att betala mer för biljetten för den servicen? Jag äter tex sällan något när jag flyger. Jag tycker därmed att det är utmärkt att jag kan välja att betala för mat om jag vill ha, eller avstå! Kostar det att betala med kort kanske jag kan välja faktura osv. Vissa kanske kan resa "lätt" och udvika alla konstiga påslag. Andra får betala... Men det ger trots allt viss flexibilitet.
Det jag är intresserad av är billig transport t o r Grekland! Men det ger inte flygbolagen rätt att ta ut idiotavgifter!!!
Peter