Vi är väldigt "nyblivna" öluffare....sen 2006 då vi för första gången stack iväg för vad vi trodde var en fastlandstur på Peloponnessos -Kythera på 20 dagar men som efter 3 dagar i Nafplio blev en tur till Skopelos - Evia istället med en då LÅNG busstransfer Nafplio -Aten -Aten- Ag. Konstantinos , men som blev hur bra som helst med härlig väntan mellan transporterna, då vi åt, läste och såg på folk!....Det blev en hellyckad resa, en total frihet och för mig en AHA-upplevelse...
Förra året hade vi blodad tand och skulle till Naxos som startö och sen någon mer ö. Men vi bytte bara ort på Naxos.. Vi trivdes så himla bra på den ön... och att byta boendeort på samma ö var ju lite som att byta ö det också! Men det är KÄNSLAN att man kan ändra sig om man inte trivs, man kan få ett infall och sen bara dra iväg. DET har blivit en tjusning...
Förr om åren med min fd man så blev det att vi åkte charter på 14 dagar, men sen blev det alltid så att vi åkte iväg mitt i till något annat ställe eller annan ö och bodde några nätter och då blev det ju dubbla boenden...
Det var så "bekvämt" med charter tyckte jag, men nu älskar jag att planera, leta billigt flyg på datorn etc...
I år har vi bestämt en ö att börja med och sen har vi lösa planer på en eller två till , men bokar inget innan , för vem vet? Vi kanske står utanför flygplatsen efter landning med våra ryggor och får för oss nåt HELT annat???

DET är tjusningen!
Lissi