Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-25, 21:00
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Katapola eller Egiali...?

Personligen tycker jag bäst om atmosfären i Katapola, men varför välja? Ni kan förslagsvis bo ett par nätter i Katapola och därifrån göra utflykter till Chora och klostret Panagia Chosoviotissa. Efter det ta bussen till Egiali där det finns bättre strand och göra utflykter med buss/eller vandra till byarna ovanför Egiali. Läs mer om detta i Amorgosguiden under öarna till vänster i menyn. Jag har bott både i Egiali och Katapola och de hotell jag bodde på var Lakki Pension i Egiali och Pension Amorgos i Katapola, båda jättebra boende. Lakki ligger ända nere vid vattnet nästan längst bort efter stranden...har sett att Apollo använder Lakki i år så jag vet inte om priset påverkar detta. Pension Amorgos ligger precis där Skopelitis lägger till, mitt i smeten alltså. Det finns stränder även i Katapola som duger bra.
Det är mycket barnfamiljer som bor i Egiali...i Katapola är det mer vuxet...i er ålder också, ganska blandat tycker jag.
Hur mycket turister det är beror på när ni åker. I juli är det mycket turister om man jämför med maj.

Yanna
Svara med citat