Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-06, 10:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ni som förbokar rum

Jag förbokar bara om jag känner till stället sedan tidgare och säkert vet att priset för mig då inte blir högre. Är du återvändare och känd av ägarna blir priset oftast lägre än om du bokar första gången. Jag skulle aldrig förboka en hel ö-luff utan vill vara fri att ta dagen som den kommer och resa vidare utan hinder. Ö-luffar normalt inte i högsäsong. Ett år åkte dottern och jag på ö-luff som sonen senare anslöt till. Då var vi ute från runt 18 aug-10 sept. Förbokade enbart på Santorini där jag var känd sen tidigare och dit sonen anlände samt de sista två nätterna i Aten. Besökte även Paros, Naxos och Sifnos utan några som helst problem att hitta rum till bra pris.

Förbokning tror jag mycket handlar om vilken person man är, hur ressällskapet ser ut och när man reser. Vissa vill ha allt klart och åker man till små öar i högssäong är det kanske nödvändigt att förboka ibland. Kanske även om det är ett speciellt rum som man absolut vill återvända till. Jag är ganska flexibel och just rummet betyder inte så mycket även om jag vill bo fräscht och gärna med bra utsikt och lite biltrafik. Jag väljer inte heller de allra billigaste boendena utan vill ha viss standard men inte lyx.

Eva
Svara med citat