Citat:
Ursprungligen postat av nillisen
Jag har bestämt mig för att åka iväg alldeles ensam till Kreta i slutet av augusti-början av september. Två veckor...kanske kan jag få till tre veckor. Så om inget alldeles oförutsett inträffar, så ska jag helt allena, semestra, planera mitt liv,skriva, drömma, sova, äta god mat o dricka goda viner och läsa och framförallt hinna tänka.
|
Det där är något som jag har funderat länge på att göra. Så underbart att åka iväg alldeles själv, åtminstone EN vecka. Att bara få vara ensam med sig själv och sina tankar, sola, bada läsa m m....
Jag har varken varit i Heraklion eller Rethymnon, endast i Chania, så där kan jag egentligen inte ge dig några råd. Men spontant kan jag själv känna att jag hade valt Rethymnon, för när man läser om Heraklion får jag intrycket av att det är en ganska trist storstad. Den femte största staden i Grekland med ca 130 000 invånare. Fast du har ju förstås arkeologiska muséet, nära till Knossos m m.
För min egen del skulle jag också kunna tänka mig att åka på ensamsemester till någon liten ö om det är avkoppling som är syftet, kanske Sifnos eller Fourni. Men Kreta kan ju aldrig bli fel!!!
Hoppas du får en härlig resa!
Carina