Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-14, 22:33
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Upp till bevis - hur trogna är ni Grekland!?

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag börjar snart undra hur mycket pengar och fritid ni har kära folk, när ni kan resa så mycket och oftaBörjar nästan bli avundsjuk
Hoppas på lite fler resor när jag blir pensionär

Riitta

Mitt svar är väldigt enkelt; Inte pengar på "kistbotten", ingen sommarstuga, ingen båt, inte eget hus, aldrig ägt en ny bil........Listan kan göras lika lång som listan på mina greklandsvistelser.
Dessutom, jag har (nästan) alltid rest budgetresor, och s.k. "fickpengar" har, många gånger i alla fall, varit nästan otillräckligt, men...............jag har rest ändå, helt utan "skyddsnät"
"Du kan ingenting ta med dej dit du går...........". Så länge mina ben bär mej och så länge jag har lusten att resa, så kommer jag att göra det. Det som möjligen skulle kunna få mej att avstå är, ett "eget hus" för vi kollar faktiskt och har gjort det i flera år men, än så länge har vi kammat noll. Vårt boende är nämligen, tycker jag, i minsta laget vad gäller antal rum och yta.
Lissi; vad då oförståndig Att samla nya erfarenheter genom att resa är väl ett med det klokaste man kan göra
//Birgitta
Svara med citat