Ämne: Tinos
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2008-04-26, 21:37
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av onico Visa inlägg
bo inne i Tinos stad ,men nära till någon strand för att få ett morgon dopp . finns det ?
Chora, Tinos stad, har ung 4500 - 5000 invånare. Så den är inte så liten! Och så ligger den utsträckt utmed kusten som vanligt. Om du bor till vänster/väster, Annas Rooms tex, kan du enkelt gå till den lilla viken Stavrou. Tinos antika hamn. Där den lilla kyrkan med Tavernan i källaren ligger. Han som äger den heter Marco... Hälsa från mig... Från Annas ca 5 - 8 min att gå. Det finns även en strand precis nedanför Annas, men den är inte så kul. Men den duger säkert för ett kort morgondopp!

På östsidan har du stranden Agios Fokas. Du kan ta ett snabbdopp rätt enkelt där i början av stranden. Men det är rätt stenigt. Också 5 - 8 min att gå beroende på var du bor. Men ju längre bort till öster du går, desto bättre blir stranden. Bor du precis mitt i Chora typ Hotell Delfini som ligger mitt i hamnen eller något annat av hotellen som ligger i centrum är det hugget som stucket. Det kanske är något enklare och snabbare att gå till Agios Fokas. Från hamnpromenden tar det väl kanske 10 min att komma fram till badbart vatten.

Helt oombedd, i vanlig ordning , skickar jag dig lite info om Tinos. Hoppas du får nytta av den.

HA! Såg nu i mailen att du redan frågat efter, och fått den! Nästan lite synd! Hoppades att det skulle vara ytterligare en som vågade sig till Tinos...

Peter

Senast redigerad av Peter den 2008-04-26 klockan 21:44. Anledning: Tillägg
Svara med citat