Citat:
Ursprungligen postat av Inzight
Tack Nora!!
Det låter KANON!! Du som har varit så mycket på Karpathos, var bor du helst och varför?
Inzight
|
Jeg er jo en av de som sverger til Amopi, jeg da. Før jeg oppdaget Amopi, bodde vi en gang i Pigadia, på Panorama. Helt greit, men ikke noe spesielt hyggelig vertskap, dvs, de virket fullstendig likegyldige. Etter det, så har vi bodd noen ganger på Aegean Village i Amopi, kjempeflott hotell, særlig for barna, men litt ugresk etter min mening. Det er jo et skandinavisk hotell. Så ble jeg litt kjent med familien Skordara, som driver Lakki Beach, nabohotellet til Aegean, og dermed leide vi der noen ganger. Argo har jeg også prøvd, i sentrum av Amopi, men det var fordi vi skulle reise så mange og det var bare der de hadde plass, og jeg falt liksom ikke helt for det hotellet. Det er helt ok, og god beliggenhet. Det er vel bare noe med feelingen du får. Deretter ble vi godt kjent med Manolis Sevdalis, som nå eier Mike`s restaurant i Pigadia, og da begynte vi å bo på Sofia hotel i Amopi. Det var fordi Manolis er veldig god venn med han som eier Sofia, og dermed fikk vi bo der veldig rimelig. Sofia liker jeg kjempegodt, det ligger rett ved den store Amopi-stranden, omgitt av sitron-og oliventrær, og de har også et fint svømmebasseng. Det er også ordentlig gresk, føler jeg. Når vi skal ned dit neste gang, skal vi imidlertid bo på Blue Bay i Pigadia. Jeg skal ha med meg datteren min og hennes venninne, og de ville gjerne bo i byen, og de ville ha svømmebasseng. Nå har Mike solgt Sofia hotel og bygd nytt i Pigadia, men svømmebassenget er ikke ferdig enda, så da hadde ikke jentene lyst til å bo der. Men det blir spennende å prøve noe nytt!
PS! Ikke glem å besøke Mike`s restaurant når dere er der, da! Hils så mye fra Margrethe.

Jeg kommer kanskje ned i juni, og helt sikkert i juli/august og september.