Ämne: Bad Gastein
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-29, 21:54
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bad Gastein

Har tagit massor av bilder men grejar inte att få över dessa till datorn förrän jag är hemma. Snögränsen går nu ungefär på 1800-1900, precis där nånstans går också trädgränsen.

Igår var det nästan Greklandsvärme när vi vandrade på 1000-1200 möh. Dagen innan var vi uppe på 2700 möh i strålande solsken innan vi tog oss ner med hjälp av snöskor. Idag har vi haft en vandring som halvvägs gick från 1000 möh till 1505 möh på en dryg kilometer, det var tufft. Idag har det regnat men det funkade bra trots det även om det blev lite halkigare men då kom stavarna till ännu mer användning.

I morgon har vi en vilodag och då åker jag på en tur till Venedig sen fortsätter vandringarna på torsdag och fredag.

Är helnöjd med arrangemanget, kunniga guider och trevliga reseledare. Charter med luncher utefter vandringarna och 5-rätters middagar på hotellet, allt inkluderat. Inte riktigt mitt sätt att resa men är så nöjd att jag kommer återvända en vecka i slutet av augusti och då ser jag fram mot att vandra till riktigt höga toppar.

bosse
Svara med citat