Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-30, 12:14
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Rum på Kreta och hyra bil, "utanför säsongen".

Kul med fler KretafrälstaVädret offseason kan vara precis hur som helst. Blåst och regn hör inte till ovanligheterna och bland kommer det snö en bra bit ned i bergen så att även vissa byar kan få snö. Dock hör det inte till det vanligaste vädret.
Ibland blir det varmt som en svensk sommardag men kvällarna är ofta kalla så det gäller att ha med sig bådeoch-kläder. Jag har varit med om en vecka med 25 grader varmt i Februari och då tog jag ett dopp i havet även fast det var iskallt. Har i kontrast till det också upplevt 5-10 grader och ihållande regn brr. Då fick jag låna gasolvärmare från pensionatets ägare och fick det riktigt mysigt i min studio.
Rumspriserna brukar vara bra under lågsäsong och inte svårt att få tag på, bara att leta sig fram!

Jag älskar Kreta under lågsäsong och om vädret är dåligt finns det inget bättre än att kura in sig på ett mysigt fik eller en bar och läsa en god bok i ett par timmar. Sämre kan man ha det
Tror du får en jättefin upplevelse och en chans att upptäck ett Kreta som många turister missar.

Lycka till!
Svara med citat