Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-03, 19:27
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vet inte vart vi vill åka...

Om du har en karta över staden så ser du en liten ö, eller egentligen en halvö som är förbunden med hamnpromenaden med en smal väg. Gamla hamnen är i den lilla viken alldeles till höger om halvön från staden sett. Nya hamnen börjar till vänster om den. I slutet av nya hamnen är det småbåtshamn, och där den slutar ligger busshållplatsen. Därifrån går bussen till stränderna. Ni kommer alltså att ha nära till allt.

Avståndet och svårighetsgraden att gå till stränderna från busshållplatserna varierar. Till flera är det både nära och platt på lättgången väg. För att gå till Bananastränderna måste man gå upp- och nerför en ganska brant backe som jag kan tänka mig är rätt jobbig om man har besvär med knäna. Till de flesta stränderna på Kanapitsa-halvön är det en bit att gå, och även till stränderna på norra kusten. Det är dock inte svårgånget. Till en del av dem är det körbar väg, så ni kan även köra bil eller moppe dit om ni vill.

För övrigt så är de flesta stränderna både nära och lätta att gå till.

Du har helt rätt i att Lalaria är "given" men jag föreslår att ni tar en båttur runt ön där den ingår. Det är den bästa båttur jag gjort i Grekland. Gör den redan första eller andra dagen så får ni en bra överblick över ön.
Svara med citat