Ämne: motorcykel
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-07, 10:05
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: motorcykel

Som sagt det er ingen ting som slår en 125 scooter på ferie.
Like lett å håndtere som en 50ccm når det gjelder parkering, når du skal kjøre kun 100 meter til minibanken osv.
Og plenty nok power til å stoppe midt i de bratteste bakkene for å ta bilder osv med 2 på.
80 ccm blir for lite men en 125 er plenty sterk nok.
Min flicka tycker også helt klart best om å sitte bakpå scootere.
Og setter også stor pris på det store bagasjerommet under sete.
De er også veldig fine å kjøre med på grusveier, så lenge det ikke er alt for mye løsgrus.
Men ett problem er hvis det er slike små tette humper som det ofte blir på grusveiene, det nytter ikke, det går alt for sakte, under gangfart.
Det jeg annbefaler er at dere gjør som jeg.
Hyr en liten 125 scooter de første dagenene, så åker du rundt og alt du inte klarer med scooteren tar du med en offroad en av de neste dagene.
Da er jeg rimelig sikker på at dere kommer til å gå tilbake til scooteren etter dere har hatt offroaderen ett par dager.
Det eneste vi trengte offroader til på Karpathos var grusveien bort til Olypmos, kom bare halveis før vi skjønte at vi ikke hadde kommet fram før det hadde blitt mørkt med scooteren.
Så vi måtte ha en offroad til den jobben dagen etter, men den veien driver de vel å asfalterer nå også?
Resten av øya var det ingen problemer å kjøre scooter på, foruten noen av grusveiene ned til vannet på veien bort mot Olympos.
Flickan må gå litt på noen av de, men de tørs som regel inte sitte på med offroadere opp slike bakker uansett

Og husk dere skal på ferie mann, løfte, parkere, dytte 200 kg jern kan man gjøre hjemme når man jobber alikevel
Og det er inte slippersene som er problemet men kickstarten
Fungerende elstart er en veldig viktig option.
Hvis du inte klipper neglene 4-5 måneder før turen så kan du bruke de istedenfor knepucker også
Svara med citat