Citat:
Ursprungligen postat av zemmita
Tack, det var snabbt svarat  ( fler svar är såklart välkomna, vi har inte bokat ännu).
Har varit inne på Naxos, just för att den ön verkar ha mycket av det vi eftersöker  . Det kanske blir så.
Koufonissi var en ö jag blev lite intresserad av, men insåg efter att ha läst om den i DN att den är för lugn för oss  . Vi är lite nattugglor, vill helst inte gå och lägga oss före midnatt om vi kan undvika det  . Och då måste man ju ha något att göra fram tills dess  .
Ska kolla upp Paros också!!
|
Du har nog rätt om det du säger om Koufonissi, ön är helt fantastisk om man tänker på stränderna, men kan nog bli lite för lugnt på kvällen. Åker ni vid midsommar kommer ni nog komma lagom till högsäsongen sätter igång så det är ju risk för lite överbefolkning. Men då kan ju även drink-i-baren-livet sätta igång lite mer också. jag var där senast 2006 (har nog byggts lite sen dess). Kanske är ön lite för liten och inte för mycket shopping eller mysiga små affärer direkt.. så Naxos och Paros är nog två av de bästa öarna för er. Där finns i stort sett allt, och färjeförbindelserna är ju jättebra! så varför inte ta en vecka på naxos och en vecka på Paros? (och en dagsutflykt till Antiparos från Paros). Det skulle nog jag har valt om jag vore er!