Sv: Reseförsäkring ????
Vi har också Folksams villaförsäkring och brukar ha tilläggsförsäkringen Resklar via Kommunal, men nu har vi Apollos avbeställningskydd. Det sägs ju att en bra hemförsäkring skall räcka. Det är ju inte så svårt att föra över pengar på kort om man skulle behöva, samtidigt är det kanske skönt att slippa krångla med sådant vid tex sjukdom.I somras blev vår dotter sjuk i Turkiet, vi hade tecknat försäkring via Europeiska. Vi blev hämtade vid hotellet av en ambulans vilket var onödigt det hade räckt med taxi, vi åkte 2 mil till Alanya till ett privat fint sjukhus, där vi blev väl omhändertagna. Där fick vi fylla i massa papper, hon hade magsmärtor hög temp och öroninflamation. Hon blev undersökt av en läkare som ordinera dropp och dom sprutade in antibiotika tror jag det var. Efter några timmar var hon feberfri och mådde mycket bättre. Det var en svenska som jobbade i receptionen som var med och tolkade hela tiden, men exakt vad dom hade gett henne förstod jag aldrig riktigt. Sedan blev vi hemskjutsade i samma ambulans och chaffören stannade vid ett apotek där han följde med in och hjälpte oss . Vilket äventyr. Det enda vi betalade var medicinen på apoteket som vi fick tillbaks pengar för dagen efter av reseledaren. Jag undrar just om det hade varit lika lätt utan resebolagets försäkring? Är resledarna lika hjälpsamma om man inte har deras försäkring? Jag undrar det.
|