Roligt att få läsa åsikter om handduksbokning från er som upplevt det IRL! Jag ska åka på charter för första gången i mitt liv i sommar och det känns som en ny värld
Hur ska man förhålla sig egentligen? Om man vill ligga vid poolen öht, låter det ju som om man måste boka i ottan? Jag tycker också det låter som ett oskick att boka och sen inte gå dit och lägga sig förrän flera timmar efteråt, sånt kommer jag nog att irritera mig på! Men om "alla" gör så, blir det ju konstigt att låta bli bara för att man inte tycker det är schysst, för då blir man ju själv utan stol?
Jag skulle aldrig boka kl 8 och inte dyka upp förrän bortåt lunchtid, men boka 8 (om nu alla gör det) och sen komma dit nån timma senare borde väl vara OK, eller? Och så tar man såklart med sig sin handduk när man går därifrån, SÄRSKILT om det inte finns några lediga stolar. ÄVEN om man kasnke vill komma tillbaka senare - för stolarna måste ju få användas.
Eller hur gör man, om man både vill vara rättvis OCH ha en chans till solstol åtminstone nån av dagarna? Vi reser när det är proppfullt på hotellet, mitt i sommaren.
Tips och råd och reflektioner emottages tacksamt