Hmm....vill nån svara på vad som är ett "schysst" sätt att få en chans att under högsäsong få chans att sitta i en solstol vid poolen åtminstone 1-2 ggr under en vecka på familjehotell på Kreta? Jättetacksam om nån vill ge konkreta råd som inte inkluderar kasta nåns handduk i poolen eller flytta solstolar till skuggan...
Vi reser med tre barn varav endast en simkunnig, så stranden känns mindre säker än poolen, men jag kanske har fel? Om nån vill tipsa om barnvänlig del av stranden i Rethymnon (ska bo på Blue Star Ibiscos Garden) vore det bussigt

. Jag är ingen soldiggare men vet att barnen kommer att prioritera att bada, så i den mån vi står ut med värmen blir det nog en del poolbadande. Och då vill man kanske gärna ha en solstol åtminstone en del av tiden, gissar jag. Men hur tidigt kan/får man börja bada? Enligt er som upplevt och tyckt illa om handduksbokningarna, vore det allså OK att boka kl 8 och börja bada omgående, men inte att gå iväg en timme och sen bada från kl 9? Eller hur länge är det OK att vara borta?
För mig som har barn som tar tid på sig kan jag ju se att vi kommer kanske inte att hinna dit i tid för att få solstol om vi går ner först när alla är klara.
Och igen, om alla gör likadant, hur ska man tänka då - ska man sätta sig själv först och boka som alla andra gör, eller vara "schysst" och låta bli att boka, och bli utan solstol?
När brukar man i regel bada i poolen, vilka tider på dagen menar jag? När får man börja bada, är det paus mitt på dan? Om man inte får solstol, är det OK att sitta på kanten/bredvid på en handduk, eller vad?
Vill gärna läsa fler kommentarer i denna tråd, jätteintressant att se hur alla resonerar!