Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-12, 13:17
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Första resan till Rethymnon

Jag har varit inne i Ibiscos "minimarket" och det är betydligt dyrare än butikerna ute på stan. Det finns supermarkets i närheten. Kommer inte exakt ihåg vart men jag tror att bla "Chalkidakis" finns i närheten.
I det rum som mina vänner bodde på fanns allt man behövde när det gällde bestick porslin mm. Osthyvel vet jag inte, är inte så vanligt att man äter ost som vi gör i sverige men det finns ju skivad i butikerna.
Siesta är alltid bra att ta för att komma bort från värmen. Mellan 14-16 är väl den vanligaste tiden att ta siestan, dvs när det är som varmast.
det finns bilfirmor med barnstolar. Bla Holiday autos som vi alltid hyr genom. Ligger en liten bit österut på strandpromenade, inte så långt från ert hotell. De har bilstolar vet jag. Annars går det ju att boka guidad tur med researrangören, då får man ju såklart lite mer information om platsen man besöker. Dock rekomenderar jag att se Kreta med bil, blir mer frihet och utrymme för spontanitet.
När är der ni åker? I juli är det nog bra varmt att vandra runt på Knossos med barn...
Ett tips är att ta bilen över till Sydsidan, inte allas långt från rethymno, där finns det massor av fina små badorter och byar!

Önskar er en riktigt trevlig resa!
Svara med citat