Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-12, 18:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Boka solstolar

Underbar tråd!

Nu har jag bara bott på sådana hotell ett ytterst fåtal gånger, så jag har inte upplevt problemet egentligen. Men jag hade blivit vansinnig... Jag hade aldrig accepterat en "reservation" där någon dök upp en timme eller två senare. Den handduken hade fått mycket "luft under vingarna"...

Om man bor på ett hotell med pool och solstolar är väl dessa till för samtliga gäster som bor där? Allt efter tillgänglighet! Vilken beror på när man behagar släpa sig ner dit då. (Vilket säkert beror på kvällen innan... )

Men hade någon börjat bråka med mig om att jag tagit bort handuken och lagt mig i stolen hade jag tagit med vederbörande till Hotelledningen och frågat om de godkände att vissa reserverade platser i flera timmar utan att använda dem! Och jag tror inte att det skulle godkännas! Då hade jag föreslagit att man satte upp ett anslag om det... Skulle de godkänna det så skulle jag själv reservera plats kl 04 på morgonen, det är ju ändå då man brukar komma hem till hotellet, genom att tejpa fast en handduk på någon strategiskt placerad stol...

En annan sak. En reservation är som jag kan komma på alltid, normalt sett, förknippad med en kostnad! Man reserverar och betalar sedan hyra eller avgift. Och det har jag inte sett någonstans när det gäller solstolar vid hotellpoolen... Men det är ju en ny affärsidé för hotellen! Så kan man köpa en namn-tag att sätta på en viss stol under en viss tid... Bara ingen flyttar på stolen då... Mitt i natten

Det finns ett undantag dock. En tom stol med handduk, en uppslagen bok, solglasögon och en ölflaska bredvid tyder på att någon är och utför privata ärenden (dvs besöker baren ) och strax kommer tillbaka. Men efter 20 min ryker det också...

Man kan reservera rum. Man kan reservera bil, moped osv. Men att reservera en solstol som skall vara tillgänglig för alla som bor på hotellet är så urbota dumt så det BORDE INGEN ens fundera över... Men det är fräckhet som gör att vissa gör det. Och flathet att Svenskar accepterar det! Varför inte fråga om personen har betalat hotellet för att låta stolen stå oanvänd tills denne behagar dyka upp...!

Stå på er. Annars gör någon annan det...

Peter

Senast redigerad av Peter den 2008-05-12 klockan 18:29. Anledning: Feltrycksnisse...
Svara med citat