För mig/oss är favoritstranden väldigt olika , den hänger ihop med hela dagens upplevelser...är mer en känsla.. Ex. Vi åker runt på en ö/plats och blir plötsligt sugna på bad....Vi ser oss om ifall vi ser en strand nånstans nedanför oss eller i närheten...eller ser på kartan var närmsta strand ligger..Så kör vi....ibland hamnar vi på en stenstrand, men med klart härligt vatten och på stenstränder blir vi ofta ensamma...., ibland är det en mer "befolkad" strand, ibland en ren sandstrand(men då blir vi LITE besvikna

och åker ofta vidare då vi inte gillar sand som blåser runt)..Men oftast tycker vi jättemycket om den strand vi hamnar på för att just det efterlängtade badet är så underbart!
Vi åker runt så mycket på de platser vi besöker så det är inte så ofta vi är flera gånger på samma strand...
Aldrig har jag blivit så besviken på en strand som på Kefalonia då vi besökte Myrthos...från att ha sett det till synes klara, turkosblåa vattnet högt uppifrån till att ha tagit sig ner hela långa vägen(ni som varit där vet vad jag menar) för att sen bada i detta ogenomträngliga mjölkiga, varma vattnet med noll sikt...och dessutom helt stekhett i luften...Nä, där var vi inte länge!!

Alla andra stränder vi besökte var däremot underbara på denna ö...
Nästan alla stränder i Grekland är "favoriter " m a o...
Lissi