Citat:
Ursprungligen postat av Siri A
Jag tror på altenativ 1. Sök på 'dyka på amorgos' på google så får du träffar.
Citat från annan sida på nätet:
I staden Aegiali på Amorgos finns ett mycket litet dykcenter, "Amorgos diventures". Här prövade jag och min tjej för ett antal år sedan dykning för första gången. Vi gjorde ett provapådyk som sköttes ytterst seriöst. Först en dag teori- och bassängpass sedan ett dyk i havet dagen efter.
|
Jag sökte på "diving Amorgos" och fick inte några vettiga svar. Dykcenter brukar annars vara duktiga på att marknadsföra sig på nätet, så det brukar inte vara svårt att hitta.
I Katapola vet jag till 100% att det inte finns några dykcenter. Det som nämns ovan i Eigiali ska jag kolla upp när jag är där i Juni, lovar återkomma med rapport
Edit. Jag läser vidare lite längre ner på den sidan där du hittade ovanstående text:
Vi åkte till Amorgos, bl a för att vi hört positivt om dykning. När vi kom dit hade polisen stängt dykcentret pga bristande säkerhetsrutiner. Åtminstone var det vad vi fick höra från bybor när vi letade efter dykcentret.
Så kan det gå

Nu är den tråden 7 år gammal, men jag skall verkligen checka detta när jag åker ner eftersom jag är dykintresserad själv.