Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-26, 17:03
lillbyrro lillbyrro är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Marginaler tåganslutning / flyg

Hej!
För mig bär det i sommar (slutet av juli) av för allra första gången till Grekland - Lesbos närmare bestämt. Jag åker på en tvåveckors charterresa med min pojkvän. Flyget går från Arlanda klockan 15.00 och vi kommer att ansluta från Sundsvall. Alternativen är att antingen åka ner till Stockholm någon dag innan och övernatta där, eller att ta tåget från Sundsvall till Arlanda samma dag (restid ca 3,30). Det finns ett tåg som beräknas vara framme på Arlanda klockan 11.20, och enligt researrangören stänger incheckningen en timme innan avgång. Således skulle tåget kunna vara ca två och en halv timme försenat utan att vi skulle missa flyget. Är det tillräckligt med marginal tycker ni? För min del tycker jag att det skulle vara skönast att slippa mellanlanda i Stockholm, men det vore ju för olyckligt att missa resan
Det här är ju egentligen ingen specifik Greklandsfråga men jag vore tacksam om det finns någon mer resvan människa här som kanske vill svara. Hur mycket marginal brukar ni vilja ha för era anslutningar?

Elin
Svara med citat