Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-30, 02:01
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Rastlösa föräldrar med 2-åring till Grekland

Jag hoppas att ni inte bokat resa ännu!!

Jag håller med Suz, Antiparos är något för er!

Den, på kvällarna, bilfria gågatan med den lilla lekparken där småttningar kan ta ut de sista krafterna innan dom somnar in i vagnen och föräldrarna kan vandra vidare till vald restaurang....suveränt! Lagom folkliv och sorl för såväl föräldrar som barn

Strand som passar speciellt för 2-åringar finns också (strax bakom/intill hotell Kouros Village), låååånggrund sandstrand, lite tråkig för föräldrarna dock...man får gå väldigt långt ut för att doppa knäna, men stora vågor är det aldrig tal om på denna stranden!! Sen finns det ett otal stränder till, som är mycket finare, men denna är kanske bäst just för riktigt småbarn.

Tavernor med riktigt bra Grekisk mat finns det en uppsjö utav! Väldigt nära stranden som jag just beskrev finns en taverna som heter Argos, där brukar vi inta våra luncher (men även en och annan middag!) Mums! så god mat mamman lagar i den familjen!!

Vad gäller shopping så har Antiparos ett litet utbud, inte pyttelitet, fast det är ju inte som att shoppa i en stor stad. Vi brukar ta båten över till Parikia (Paros) några dagar/kvällar om vi tillbringar två veckor på Antiparos. Ibland stannar vi i Parikia, ibland åker vi vidare, med bussen från Parikia, till den mysiga fiskehamnen Naoussa (totalt 1 timmes färd från Antiparos).

Förutom barnvänlighet och ett lagom utbud av sorliga restauranger så är det dessutom otroligt vackert!!

Har ni fler frågor...fråga på!!

Annars hoppas jag ni får en skön semester, vad ni än väljer

Liselotte
Svara med citat