Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-09, 21:26
SunInMyHeart SunInMyHeart är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Rethymnon!

Rethymnon är den enda av städerna jag bott i men besökt varje gång jag varit på Kreta och det har blivit åtskilliga sedan 1996.

Det jag uppskattar med Rethymnon är att allt är så centraliserat, så man behöver inte planera dagen. Blir man rastlös på stranden så kan man enkelt ta en promenad in till staden. Vill man ha lite kultur så finns det med.

Ett himla praktiskt resmål om man reser några stycken och man vill kunna göra lite som man vill. Kanske inte så väldans barnvänligt, men jag skulle inte tveka att åka dit med med mina barn, om jag hade några.

Jag har mestadels varit där i sena maj, och då är det mer en mysstämning i staden. Inget partyparty-ställe, hur det är på andra delar av året kan jag inte svara på, men jag tror att det är en ort som håller en lugnare stil. (Har dock varit ute och festat på nattklubb till sena natten, så vill man så kan man.)

Kom just hem från mitt Rethymnon, denna gången åkte jag (37 år) med min sambo (39 år) och min svärmor (75 år), även hon uppskattade denna plats och tyckte den var toppen med att allt fanns på gångavstånd.
Svara med citat