Jag har inte svar på alla dina frågor, det är så många

Men som förstagångsluffare skulle jag absolut råda er till att inte låsa upp er med boende o dyl i förväg.
Vad det gäller boende i Ag.Anna eller Prokopios så är era barn såpass stora att Prokopios inte är något problem och det är gångavstånd mellan stränderna, vi bodde vid Prokopios och gick varje dag längs stranden till Ag. Anna.
Som förslag på andra öar runt Naxos som passar både er och barnen tipsar jag om Koufinissi och Antiparos.
Andra kommer att föreslå andra öar, så ta några öar som ni tycker verkar bra, ni kan bestämma er för vilka när ni är på Naxos.
Vilka öar ni inte skall missa? Ni kommer att missa jättemånga, men de kan ni ta nästa gång.
Vad ni än väljer så blir det bra!
Byta boende behöver ni bara göra om ni inte tycker att det är bra där ni är, absolut inte för bytandets skull, det blir ju ändå variation när ni byter ö.
Bli inte förskräckta när uthyrarna vill ha ett pass av er, det är helt normalt och ni får tillbaka det när ni betalar för boendet.
Och kom i håg!, Piraeus är rörigt, men ta det lugnt bara så ordnar det sig. Rumsaraggarna på öarna är inte farliga, de gör bara sitt jobb, dvs. jagar gäster till just deras boende.
// Helén