Citat:
Ursprungligen postat av magdalena
Apollo hyr in SAS för att flyga åt dom, eftersom dom har inte så stor flygplansflotta(Novair), därför gäller SAS regler på taxfree. Både TUI Fly Nordic, Thomas Cook Scandinavian Airlines och Novair är charterflyg och där kan man beställa taxfree både ut och hemresa. Åker man från Sturup till Grekland får man inte handla sprit på flygplatsen, men du kan ha förbeställt till nerresan på chartflyget. 
|
Nu ger jag mig in här igen.....
Nu var det ju just det att det inte går att förbeställa för
nerresan. Och tydligen är det fler än jag som har reagerat över de olikheter som råder.
Nu har vi istället bokat hyrbilen from dag 2 så vi tar en tur in till stan redan andra dagen för att handla det vi ville ha. I lilla Lothiariaka finns ju inte något utbud att tala om så där får man hålla sig till basic. Men i Rhodos stad finns det ju dessto mer!
Sedan har dottern rekat vad hennes favvoparfym kostar här hemma, så ska vi jämnföra med taxe-free på Sturup.
Jag vill i detta sammanhanget höja ett varningens finger för att köpa "fina märket" parfym billigt utomlands (oavsett land). Ibland kan de se ut som original men är utspädda. De kan ge fula fläckar på kläderna och de doftar inte alls lika länge. Har inte råkat ut för det på Rhodos, men på Gran Canaria.
Taxe-free katalogen från SAS, tja den har hamnat i pappersinsamlingen

.