Ämne: Skala Kalloni
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-15, 11:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skala Kalloni

Tack för dina svar. Vi kommer med flyg till Mytilini. Funderar på att kanske stanna där i stan första natten och sen åka vidare. Vet inte säkert om vi väljer Skala Kaloni men jag har läst en del positiva omdömen bland annat av Matt Barret och den som skrivit om ön här på kalimera under öinformationen. Vi har gott om tid att välja då vi åker först i september. Då brukar masshorden av turister från England och Tyskland normalt ha åkt hem eller har du andra erfarenheter? Jag kommer inte att hyra bil eftersom jag inte kör här hemma skulle det inte falla mig in speciellt inte när jag har barnbarnet med. Hoppas kunna beställa taxi med barnbilstol annars får det bli buss. Du kanske har tips på andra lugna byar. Helst med långgrunt, lite trafik och bra tavernor. Gärna med närheten till en större ort dit vi enkelt kan åka buss eller promenera för omväxlings skull. Vi är greklandsvana resenärer och dottern pratar grekiska helt flytande så jag räknar med att vi kan enkelt kan hitta bra information både före och under resan men det är alltid trevligt med tips från andra som besökt stället man ska till. Har hittat en del officiella sidor om ön som verkar mycket bra. Har jag tolkat det rätt om jag säger att det är 3-4 mil mellan Mytilini och Kaloni?

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-06-15 klockan 11:43.
Svara med citat