Ämne: Skala Kalloni
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-15, 22:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skala Kalloni

Tack för dina svar. När barnbarnet som fyller 1 år och 5 månader under vår vistelse där nere är med är det andra krav som gäller än när jag reser ensam.
Då kan jag gärna bo en bra bit från stränderna. Både jag och dottern gillar små ställen bara det finns bra mat och promenadmöjligheter. Troligen tillbringar vi första natten i Mytilini stad för att sen ta bussen vidare till Skala Kalloni eller någon annan liten ort. Varför gillar du inte Skala Kalloni är det bara för att det är en turistort eller har du andra synpunkter?

Jag var själv tre dagar på Sikinos förra sommaren utan att längta allt för mycket till större platser så det här blir säkert ok även för mig. Ska bli spännande att se vad Janne skriver om ön när han kommer hem. Vi vet inte hur länge vi stannar på Lesbos men om vi inte får höra allt för mycket negativt om ön planerar vi att stanna 10-14 dagar för att flyga reguljärt hem över Aten. Ångrar vi oss får vi väl ta färjan vidare till en annan ö. Det som gör mig lite betänksam om Lesbos är att så få har något att säga om ön trots att det går charter dit från Sverige. Antar att det är fler än vi som hakat på Vings billiga 250 kr biljetter som borde lockat många att resa dit så vi får väl höra mer om ön när vi alla kommit hem i höst.

Vi kunde också tänkt oss att börja vistelsen på någon av Vings charterorter men med enbart flygstol gick det inte att boka deras transfer.

Eva

Eva
Svara med citat